Metoda dobrého startu (MDS)
Metoda dobrého startu v MŠ Lány.
Psychologie zkoumá vývoj dítěte hlediska psychomotorického rozvoje a má na paměti jednotu psychiky a motoriky v počátečních stadiích vývoje dítěte. Cvičení Metodou dobrého startu (dále jen MDS) sledují harmonický rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech. U dětí s normální psychomotorikou úrovní rozvoj aktivizují, u dětí s poruchami vývoje upravují nepravidelně se rozvíjející funkce.
Metoda dobrého startu zahrnuje posilování jazykových a komunikativních kompetencí, specifická cvičení, která se týkají zrakové a sluchové percepce. Percepce je schopnost nervového systému uvědomovat si podněty, vnímat je všemi smysly. Dále jsou v MDS zahrnuta pohybová cvičení a cvičení v kombinaci píseň – pohyb – grafický vzor.
Kromě stimulace vývoje, prevence poruch a jejich terapie m á MDS také svůj diagnostický aspekt, který se budeme snažit využít k analýze potíží a chyb u dětí.
MDS přispěje k získání kompetencí, které má dítě zvládnout v předškolním věku. Touto cestou se vynasnažíme připravit děti v posledním ročníku v mateřské škole (třída Sluníčka , Sovičky a Zajíčci) na úspěšný start do základní školy.
Metoda dobrého startu a logopedická prevence u dětí v posledním ročníku MŠ.
je zařazena v tomto školním roce do výchovně vzdělávacího procesu ve třídách kam dochází předškolní dětí. Prvky metody budou zařazovány průběžně do dopoledních i odpoledních aktivit po celý rok.
Každé úterý bude probíhat dopoledne práce po skupinách. Skupiny se střídají a nesou název Sovičky a Včeličky. Během celého roku budou děti pilné jako včeličky, dozví se plno věcí naučí se písničky a moudrá sova dětem poradí, jak ve škole sbírat samé jedničky.
Metoda dobrého startu ( dále MDS) zahrnuje posilování jazykových a komunikativních kompetencí, specifická cvičení, která se týkají zrakové a sluchové percepce.
Percepce je schopnost nervového systému uvědomovat si podněty, vnímat je všemi smysly. Dále jsou v MDS zahrnuta pohybová cvičení a cvičení v kombinaci píseň – pohyb – grafický vzor. MDS přispěje k získání kompetencí, které má dítě zvládnout v předškolním věku. Touto cestou se vynasnažíme připravit děti na úspěšný start do základní školy.